Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera,
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, sekali lagi Kelab Kebudayaan dan Kesenian Universiti Malaysia Pahang telah mengorak selangkah ke hadapan dengan tertubuhnya blog ini. Dengan wujudnya blog ini diharap, pengunaannya dapat dimaksimumkan sebaik mungkin demi kemajuan kita bersama. Teruskan usaha anda dalam memartabatkan seni warisan bangsa yang kian pupus ditelan zaman. Untuk sebarang komen atau cadangan penambahbaikan, silalah kemukakannya ke alamat berikut.
halamanseniump@gmail.com

Akhir kata,
"Senikan CaraMu, Budayakan HidupMu"

Isnin, Jun 23, 2008

CitraWarna Malaysia 2008

Sejurus selepas Bengkel Tarian anjuran Unit Seni & Budaya JHEPA UMP, kumpulan Tarian Kencana Pawana di bawah Kelab Kebudayaan & Kesenian UMP telah dijemput oleh Wisma Belia Pahang untuk menyertai dan menjayakan CitraWarna Malaysia 2008 bertempat di Putrajaya pada 24 Mei 2008 yang lepas.

Hubungan yang baik dan akrab antara pihak UMP, Wisma Belia Pahang dan Kementerian Perpaduan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan Malaysia yang telah terjalin ini diharap dapat diteruskan dengan lebih erat lagi pada masa hadapan. Kepada para peserta yang telah mengambil bahagian, pengalaman yang telah ditimba jangan disia-siakan agar dapat dimanfaatkan kelak di masa hadapan.

CitraWarna Malaysia 2008 kali ini juga telah mendapat liputan secara langsung dari putrajaya melalui RTM1 pada jam 8.30 malam 24 Mei 2008 yang lalu. Program ini telah dirasmikan oleh Sultan Kedah, Tuanku Al-Haj Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Al-Marhum Sultan Badlishah. Turut hadir, Menteri Pelancongan Y.B. Dato' Sri Azalina Bt Dato' Othman Said dan Timbalan Perdana Menteri Y.A.B. Dato' Sri Hj Mohd. Najib Bin Tun Hj Abdul Razak.

"Senikan Caramu, Budayakan Hidupmu"

Tiada ulasan: