Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera,
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, sekali lagi Kelab Kebudayaan dan Kesenian Universiti Malaysia Pahang telah mengorak selangkah ke hadapan dengan tertubuhnya blog ini. Dengan wujudnya blog ini diharap, pengunaannya dapat dimaksimumkan sebaik mungkin demi kemajuan kita bersama. Teruskan usaha anda dalam memartabatkan seni warisan bangsa yang kian pupus ditelan zaman. Untuk sebarang komen atau cadangan penambahbaikan, silalah kemukakannya ke alamat berikut.
halamanseniump@gmail.com

Akhir kata,
"Senikan CaraMu, Budayakan HidupMu"

Selasa, Jun 17, 2008

Unit Seni & Budaya:Bengkel Gamelan, Orkestra dan Tarian

Pada 5 hingga 11 Mei 2008 yang lepas, ahli-ahli Kelab Kebudayaan dan Kesenian UMP di bawah kumpulan gamelan, orkestra dan tarian telah menghadiri satu bengkel anjuran Unit Seni & Budaya JHEPA UMP. Bengkel gamelan telah diadakan di Unit Seni & Budaya UMP manakala bengkel orkestra dan tarian telah diadakan di Wisma Belia Pahang.

Bengkel ini merupakan bengkel asas dan pemantapan kemahiran ahli-ahli kumpulan yang terlibat. Selain itu, ini juga adalah sebagai persediaan bagi program-program yang bakal dijalankan pada semester hadapan seperti Majlis Graduasi, ExpoConvo'08 dan Malam Inspirasi Seni 2008.

Diharapkan kepada semua peserta yang telah mengambil bahagian memanfaatkan ilmu yang telah dipelajari demi kebaikan pada masa hadapan agar budaya dan seni berjaya dimartabatkan di Bumi Universiti Malaysia Pahang dan negara amnya.



Tiada ulasan: