Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera,
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, sekali lagi Kelab Kebudayaan dan Kesenian Universiti Malaysia Pahang telah mengorak selangkah ke hadapan dengan tertubuhnya blog ini. Dengan wujudnya blog ini diharap, pengunaannya dapat dimaksimumkan sebaik mungkin demi kemajuan kita bersama. Teruskan usaha anda dalam memartabatkan seni warisan bangsa yang kian pupus ditelan zaman. Untuk sebarang komen atau cadangan penambahbaikan, silalah kemukakannya ke alamat berikut.
halamanseniump@gmail.com

Akhir kata,
"Senikan CaraMu, Budayakan HidupMu"

Isnin, Mac 09, 2009

Sehari Bersama Silat Cekak Malaysia

Program : Sehari Bersama Silat Cekak Malaysia
Tarikh : 7 Februari 2009
Tempat : Perkarangan kafetaria KK1


Tanggal 7 Februari yang lalu, unit Silat Cekak Malaysia, Kelab Kebudayaan & Kesenian UMP telah berjaya menganjurkan Program Sehari Bersama Silat Cekak bertempat di perkarangan payung putih kafeteria KK1.

Program Sehari Bersama Silat Cekak ini adalah salah satu aktiviti tahunan yang dirancang oleh Unit Silat Cekak Malaysia. Biarpun penubuhannya masih baru, Unit Silat Cekak Malaysia telah pun mampu menarik ramai siswa dan siswi untuk terlibat dalam seni mempertahankan diri. Maka, majlis ini adalah satu landasan yang baik untuk memantapkan kesatuan dan kesefahaman antara ahli-ahli persatuan disamping dapat menarik ahli-ahli baru dalam kalangan siswa dan siswi Universiti Malaysia Pahang.

sesi penerangan

pendaftaran ahli baru


Selain itu, tujuan majlis ini diadakan adalah untuk memperkenalkan lagi Unit Silat Cekak Malaysia kepada kelab-kelab dan persatuan-persatuan yang ada di Universiti Malaysia Pahang ini.

Antara objektif program ini dianjurkan adalah :-

1. Memperkenalkan Unit Silat Cekak Malaysia kepada kelab-kelab dan persatuan-persatuan yang ada di Universiti Malaysia Pahang.

2. Memberi peluang kepada semua ahli unit bagi mengeratkan lagi hubungan silaturahim yang sedia terjalin serta meneruskan hubungan kemesraan dan keharmonian sesama ahli.

3.Untuk menarik penyertaan ahli-ahli baru dalam kalangan siswa-dan siswi Universiti Malaysia Pahang.
gambar kenangan

Tiada ulasan: