Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera,
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, sekali lagi Kelab Kebudayaan dan Kesenian Universiti Malaysia Pahang telah mengorak selangkah ke hadapan dengan tertubuhnya blog ini. Dengan wujudnya blog ini diharap, pengunaannya dapat dimaksimumkan sebaik mungkin demi kemajuan kita bersama. Teruskan usaha anda dalam memartabatkan seni warisan bangsa yang kian pupus ditelan zaman. Untuk sebarang komen atau cadangan penambahbaikan, silalah kemukakannya ke alamat berikut.
halamanseniump@gmail.com

Akhir kata,
"Senikan CaraMu, Budayakan HidupMu"

Khamis, April 17, 2008

Gabungan Mantap Solid Harmonie & Orchestra



Sempena Debat Piala Naib Canselor-2008 Peringkat Akhir yang berlangsung 28 Mac yang lalu, Kumpulan Koir Solid Harmonie UMP bersama Kumpulan Orchestra UMP telah dijemput untuk menyerikan lagi majlis pada malam tersebut. Persembahan tersebut telah berlangsung di Astaka UMP.

Persembahan ini merupakan antara persembahan terbail kedua-dua kumpulan setelah sekian lama menyepi. Seramai 12 orang dari Kumpulan Koir Solid Harmonie dan 10 orang dari Kumpulan Orchestra UMP telah bergabung menjayakan persembahan padamalam tersebut.

Antara lagu yang disampaikan adalah Negaraku, Maju Gemilang (lagu rasmi UMP) dan juga lagu rasmi negeri Pahang pada pembukaan majlis. Pada pertengahan majlis, lagu yang disampaikan adlaah Sinaran, Pandang-pandang Jeling-jeling dan Mustika. Sebagai penutup tirai majlis pada malam tersebut, lagu Gemilang dan Nyalakan Tekad menjadi buah tangan untuk para tetamu.