Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera,
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, sekali lagi Kelab Kebudayaan dan Kesenian Universiti Malaysia Pahang telah mengorak selangkah ke hadapan dengan tertubuhnya blog ini. Dengan wujudnya blog ini diharap, pengunaannya dapat dimaksimumkan sebaik mungkin demi kemajuan kita bersama. Teruskan usaha anda dalam memartabatkan seni warisan bangsa yang kian pupus ditelan zaman. Untuk sebarang komen atau cadangan penambahbaikan, silalah kemukakannya ke alamat berikut.
halamanseniump@gmail.com

Akhir kata,
"Senikan CaraMu, Budayakan HidupMu"

Selasa, Februari 17, 2009

JUARA...

Program : Pertandingan Akhir Debat Piala Naib Canselor 2009
Tarikh : 15 Februari 2009
Tempat : Astaka UMP

JUARA.. Itulah yang dapat digambarkan untuk pasukan debat KKK yang meraih kejayaan dengan mengalahkan pasukan Umum 2 pada pertandingan akhir Debat Piala Naib Canselor 2009 yang bertempat di astaka. Usul perdebatan pada malam itu ialah ‘UMP perlukan perubahan’ dengan pasukan KKK sebagai kerajaan. Usul tersebut diterima dengan juri 9-2 dan margin 3.22. Lebih manis lagi, saudara Yusrie telah mendapat anugerah Pendebat Terbaik Keseluruhan (Liga) dan saudara Jumain pula telah mendapat anugerah Pendebat Terbaik (Akhir).

Antara penyokong KKK yang hadir.

Syabas!

Melalui kemenangan tersebut, saudara Jumain, Yusrie, Iqram dan Tito telah pun membuktikan bahawa Kelab Kebudayaan & Kesenian juga tidak kurang hebatnya dalam arena perdebatan ini. Semoga dengan kejayaan ini, nama kelab kesayangan kita ini akan harum semerbak dan disegani oleh semua warga UMP sebagai kelab yang serba boleh dalam apa jua bidang sekali pun. Tahniah sekali lagi kepada pasukan debat Kelab Kebudayaan & Kesenian UMP.

Tidak ketinggalan juga persembahan dari ahli kelab kita yang mempersembahkan tarian Zapin Ghalit oleh Kumpulan Tarian Kencana Pawana, tiga buah lagu koir oleh Kumpulan Koir Solid Harmonie, persembahan Silat Seni Gayong dan kumpulan Kompang Paluan Baidura yang menyambut kedatangan VIP pada malam tersebut iaitu Dekan JHEPA, Prof Dr Abd Jalil Bin Borham.

“Senikan Caramu, Budayakan Hidupmu”

3 ulasan:

Ruzzaida berkata...

tahniah untuk wakil kelab. Jumain, yusrie, tito n Q.
maafkan daku coz xdpt hadir untuk menyokong..
mmg nkg tp ade hal lain yg lebih perlu diutamakan.. huhu

Diriku.... berkata...

tahniah sbb kalian menang debat...

YUSRIE MOHD YAMIN berkata...

arghhh..kembang semangkuk...tetiba....