Assalammualaikum dan Selamat Sejahtera,
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi, sekali lagi Kelab Kebudayaan dan Kesenian Universiti Malaysia Pahang telah mengorak selangkah ke hadapan dengan tertubuhnya blog ini. Dengan wujudnya blog ini diharap, pengunaannya dapat dimaksimumkan sebaik mungkin demi kemajuan kita bersama. Teruskan usaha anda dalam memartabatkan seni warisan bangsa yang kian pupus ditelan zaman. Untuk sebarang komen atau cadangan penambahbaikan, silalah kemukakannya ke alamat berikut.
halamanseniump@gmail.com

Akhir kata,
"Senikan CaraMu, Budayakan HidupMu"

Khamis, April 17, 2008

Seminar Penerangan, Pengulasan & Demonstrasi PSSCM


Antara yang terlibat


Sesi Demonstrasi

Tanggal 12 & 13 april 2008 yang lalu, kumpulan Silat Cekak dengan jayanya telah menganjurkan program Kursus Penerangan, Pengulasan dan Demonstrasi PLBC peringkat zon timur, peserta yang terlibat antara lain ialah AJK dan skuad demonstrasi seni silat cekak cawangan Kelantan, Terengganu dan Pahang.

Program ini mendapat sambutan yang menggalakan dan peserta yang terlibat dianggarkan 80 orang termasuk wakil daripada PSSCM UITM Jengka, PSSCM UNITEN Muadzam dan PSSCM KPM.

Objektif program adalah melahirkan pegawai penerangan dan pengulasan yang berwibawa dan mewujudkan sistem dan kaedah demonstrasi yang seragam di semua cawangan PSSCM seluruh Malaysia.

Kumpulan silat cekak bersyukur majlis tersebut berjalan dengan jayanya, meletihkan, tetapi kepuasan adalah jawapan bagi penat lelah ajk – ajk yang terlibat.

Program ini bukan sahaja mampu mengeratkan silaturrahim di antara mahasiswa IPTA Pahang, PSSCM Terengganu dan Kelantan bahkan sebagai salah satu medium bagi meneruskan warisan seni Melayu untuk generasi masa hadapan.

Ucapan Penutup

kelolaan Kumpulan PSSCM UMP

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Good job guyz!!! Tahniah kpd kalian semua yg telah berusaha tidak kira secara lgsung mahupun tidak langsung dalam menjayakan program seminar PSSCM. Lain kali boleh wat perhimpunan silat dgn negara2 luar pulak. Tetapkan hati...Kekalkan Tradisi.

-Presiden Klb Kbdyn & Kesenian-
sesi 07/08

Tanpa Nama berkata...

poyo ja blog neh!! berapa kali nak post kat memo daaaaa.. buhsan aku bukak... siap pakai cover letter semata2 nak promote blog neh... muka presiden dia yg aku x tahan... serius potato chip betul... tapi nak wat cam ner kan.. dunia artis.. ehh dunia seni memang cam nih kan.. penuh kepotatoan... SYABAS!!!

Tanpa Nama berkata...

dude..
whats ur problem???
biarlaaaa potato ker apa kaaa.. its ur mouth... ur right to say anything.. but please respect others... ok.. cheerss!!!

Tanpa Nama berkata...

muhaha.. respect?? hek eleh.. ok2.. yer laaa mana ler tahu.. pasnih kot2 betambah lagi sorng hero pendek kat tv.. kurang2nya aku leh cakap yg aku kenal artis tu.. hohoh bangga2.. penah dok satu Uni. ngan mr potato...